Omul cu cel mai puternic brand. Ce lectii de marketing ne da Oprah

Timp de 25 de ani, Oprah si-a construit cel mai puternic brand personal din lume. Emisiunea ei a ajuns la episodul 4.500, a avut 3.000 de invitati, a lansat reviste si a produs vedete, cum ar fi Dr. Oz. Acum Oprah a spus stop. Din cariera ei, oamenii de marketing pot invata cateva lectii pretioase.

In 1988, Oprah Winfrey a luat o decizie care avea sa-i schimbe atat propria viata cat si viitorul televiziunii. Talk show-ul ei era difuzat pe 198 de piete si avea ratinguri mai bune decat al lui Phil Donahue. Cand si-a renegociat contractul cu King World Productions, proprietarul show-ului, si cu ABC, producatorul emisiunii, Winfrey a facut clar faptul ca doreste control. Si l-a obtinut. Compania Harpo Production a vedetei si-a asumat costurile de productie, dar a colectat, de asemenea, taxe de licenta de la statiile locale, estimate la 100 de milioane de dolari in 1988.

In plus, Harpo castiga bani din publicitate. “Nu am vrut niciodata sa mai fiu intr-o postura in care cineva sa-mi spuna ca nu pot face ce-mi doresc”, a declarat Winfrey ulterior.

Impulsul de a-si lua viata in propriile maini – si de a se bucura de viata – a rezonat cu telespectatorii de-a lungul unei cariere de 25 de ani care se va termina pe 25 mai. In aceasta zi, vedeta va avea ultimul sau show dupa care se va dedica propriului ei canal TV. In tot acest timp, Oprah a devenit singurul brand nascut doar din istoria unei persoane.

Trecutul lui Winfrey marcat de copilaria saraca si abuz sexual, lupta cu greutatea si carisma sa au transformat-o intr-un simbol al optimismului. Este mai mult decat o celebritate. A militat intotdeauna pentru depasirea conditiei, controlul asupra destinului si realizarea de fapte bune. Moto-ul sau, “Traieste-ti cea mai buna viata”, a fost invocat in emisiunea, revistele si pe website-ul sau.

Toate acestea au ajutat la nasterea unui brand diferit in mod radical dar nu mai putin puternic decat Coca-Cola sau Marlboro Man. I-au propulsat emisiunea, care a strans laolalta 12 milioane de telespectatori in SUA in momentele de apogeu. Show-ul a rulat 4.500 de episoade si a avut 30.000 de invitati.

Intre timp a lansat o revista, a produs filme si cateva emisiuni TV, inclusiv cele alor Dr. Phil McGraw si Rachael Ray. Brandul a tranformat-o pe Oprah intr-o femeie foarte bogata, cu o avere de 2,7 miliarde de doari, conform revistei Forbes. “Nu as putea sa ma gandesc la un brand mai puternic decat Oprah, si am studiat istoria a 200 de ani de branding”, spune profesorul Nancy Koehn de la Harvard Business School.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s