Cum poate sa dispara Google?

Google a devenit atat de folosit in ultimul deceniu, incat in 2006 a fost inclus ca verb (to google) in dictionarul de engleza editat de Oxford. Desi detine o cota de 65,6% din totalul cautarilor pe Internet, gigantul motoarelor de cautare a inceput sa-si arate slabiciunile.

New York Times a publicat un reportaj cu privire la manipularea algoritmilor de catre retailerul american JC Penney.

Pe perioada sarbatorilor, retailerul a reusit sa iasa pe primele locuri in cautari, de cele mai multe ori fara a fi relevant.

Facebook continua sa-si cladeasca reputatia de competitor redutabil al Google, colectand o cantitate cat mai mare de informatii despre utilizatorii sai, informeaza The Atlantic Wire.

Nici Bing, motorul de cautare al Microsoft, care acum 18 luni nici macar nu exista, nu sta pe loc, ajungand deja la promitatoarea cota de piata de 13,1%.

Cautarile specializate

Potrivit unui articol din Business Week, strategia de cautari adoptata de Google, prin care ofera rezultate rasfirate in cele 182 de milioane de site-uri indexate, difera de cea a motoarelor de cautare cu rezultate specifice.

Acestea merg pe principiul cautarilor “pe verticala” si ofera rezultate pe o raza mai mica de site-uri legate de domeniul de activitate: site-urile de job-uri, cele de travel sau agregatoarele comerciale.

Aceste site-uri, desi nu sunt promovate explicit ca motoare de cautare, au aceleasi functiuni la care se adauga, de cele mai multe ori, si posibilitatea de tranzactie.

Google spera sa poata recupera pe segmentul cautarilor pe verticala. Compania a facut deja un prim pas, in aceasta directie, cumparand ITA Software, o firma de software de travel, cu 700 milioane de dolari. Mai multe despre acest subiect aici.

Advertisements
This entry was posted in aici and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s