Sunt medic, ar trebui sa plec din Romania?

Sau ar trebui sa raman? Care ar fi argumentele pro si contra?

Am o oferta, prin intermediul colegilor mei care au plecat, intr-un oras de marime medie din Marea Britanie, unde as castiga de 20 ori mai mult ca aici. E adevarat, cheltuielile cu masa/transport/cazare sunt mult mai mari, dar tot ramai cu mai mult in buzunar. Nu-mi plac oamenii si mentalitatea de acolo – sunt mult mai reci, insingurati chiar, individualisti – fiecare pentru el si multe valori traditionale la care tin foarte mult, cum ar fi casatoria, familia, nu mai au mare insemnatate. Voi putea sa-mi fac o viata acolo?

In Romania, perpectivele sunt sumbre. Guvernul vrea sa ne faca sa depindem din ce in ce mai mult de spaga de la pacienti, pe care eu niciodata nu am vrut sa o iau (nu poti sa iei bani de la un om bolnav – el este si asa destul de necajit din cauza suferintei pe care o indura – asta mai lipseste acuma, sa ii iei si banii).

Va spun cu toata sinceritatea, au ajuns sa traiasca mai bine decat medicii, infirmierele si brancardierii. Pentru ca ei conditioneaza asistenta de plata spagii. I-am facut referat unui brancardier, pentru ca pur si simplu, a lasat o persoana sa zaca pe hol, dupa ce cazuse in casa liftului, cu multiple fracturi mai mult de o ora! Timp in care persoana respectiva, in varsta a stat singura pe targa si a gemut si a plans. Cand am gasit-o, nu mai avea putere sa geama din cauza durerilor atroce.

Inchid paranteza. In breasla noastra nu “da bine” sa te plangi. Lumea isi face bagajele si pleaca.

Asadar, ce e de facut? Merita sau nu sa ramai in Romania (cineva mi-a spus ca eu am ramas sa “sting lumina”)?

Pun aceasta intrebare unor politicieni cu blog: Elena Udrea, Diana Tusa, Sever Voinescu, Adrian Nastase, unui jurnalist, Serban Huidu, unei persoane pe care o citesc cu simpatie, Andibob, si unor persoane care spun sa gandesti pozitiv: Stiridebine, Lumebuna.

O informatie interesanta, cu cele mai frumoase locuri de vazut, din Romania

Si, pentru optimisti, o informatie sumbra: toamna incepe cu concedieri masive

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

17 Responses to Sunt medic, ar trebui sa plec din Romania?

  1. sandman says:

    Sfatul meu?

  2. Bibliotecaru says:

    Greu nu este să pleci din Românie, greu nu este nici să stai în România… greu este să trăieşti fericit.

    Doamnă doctor,
    Unde vă este fericirea?

    http://www.trilulilu.ro/ghitabacio/04ba096702ac1f

  3. jegu' says:

    deci,daca ai posibilitatea sa pleci,pleaca! nu-ti mai irosi viata aici! e pacat. familia,casatoria au fost vreodata valori adevarate pt. natia noastra oribila de 2 bani???!!! gandeste-te… au fost,doar daca te raportezi la vremurile intunecate ale Evului Mediu. din care n-am iesit,mai ales la mentalitate,si nici nu vom iesi vreodata. avem un presedinte care se comporta ca-n Evul Mediu,pt. numele Lui Dumnezeu! multi suntem in Evul Mediu si la nivel de trai nu numai la gandire… barbatul aste seful in casa si el decide soarta femeii si are drept de viata asupra ei. cunosc multe cazuri. sunt si multe femei care se cam arunca cu ochii inchisi intr-o asemenea “casnicie”,dar asta-i alta problema… egalitatea,respectul reciproc sunt notiuni necunoscute multor giboni de la noi. totusi,reactioneaza instinctual cand le aud: iti da o palma sau,mai rau,sar cu cutitul. sunt cazuri foarte adevarate si multe. foarte multe. deci,cam asta e cu traditiili noastre,precum familia. in ceea ce priveste individualismul si raceala britanicilor,nu cred ca stau mai rau decat noi la capitolele astea. compara realizarile lor,ca popor si civilizatie,cu ale noastre. astfel,vei gasi raspunsul. temperamentul lor e diferit fata de al nostru,asta-i sigur. individualismul nostru e unu’ de tip agresiv,credeu. oricum,pleaca,nu-ti mai pierde timpul aici!

  4. Pingback: Romania? | Blogul meu

  5. Ceasornicarul says:

    Depinde ce preferi: oameni reci sau oameni care încearcă să profite de tine. Evident că nu generalizez deoarece oameni de treabă există şi acolo şi aici, dar, din nefericire, sunt puţini.
    În ceea ce priveşte familia există o diferenţă, oamenii de acolo divorţează mai des, iar în ceea ce priveşte restul valorilor sunt la pământ. Dar cum aici n-o să te măriţi cu vreun beţiv (sau cu cineva care a trimis comentarii aiurea la articolul cu muzica 😛 ) nici acolo n-o să te măriţi cu un fustangiu. Că doar ai de unde alege, nu sunt toţi la fel.
    Sfatul meu este, aşa cum zicea Minculescu: “Fugi băiete [fato în cazul tău], fugi de-aici / Scapă din sistemul ăsta ca un bici”
    PS: Să depinzi de şpagă înseamnă să-ţi bagi capul sub ghilotină… cum superi pe cineva, cum ţi-l retează.

  6. Pingback: Diana Tuşa » Blog Archive » Răspuns pentru Sonia

  7. Diana Tuşa says:

    Ti- am raspuns pe blog Sonia. Regret ca raspunsul meu e atat de pesimist.

  8. smoker says:

    daca pleci o sa traiesti cu gandul “de acasa”
    daca stai o sa traiesti cu gandul “de duca”
    Daca pleci de aici prin pierderea sperantei “de acasa” ai toate sansele sa ajungi acolo cu inima golita ca un caine izgonit si fara casa.

    In definitiv nimeni nu iti poate da un sfat, asa cum relatii umane de aici te pot opri sa pleci tot la fel te pot propulsa spre mai bine.
    Ideea este sa nu iti para rau, indiferent de decizia ce o vei lua

  9. Florin says:

    Buna Sonia
    Referitor la intrebarea ta: as vrea sa vorbim.. dar as vrea sa vorbim in particular.
    Te rog trimite-mi o adresa de email.

  10. Shadow says:

    @Sonia

    Intrebarea ta este buna dar “sfaturile” nu prea tin. Este o decizie mult prea personala. Si eu am plecat si a fost o perioada “dura” de “dor nebun” de “negare” a societatii noi in care intri. In functie de varsta, educatie dar si anturaj poate tine mult sau putin. La mine a tinut 8 luni :-).

    Oriunde pleci fii sigura ca “cainii” nu umbla cu covrigi in coada. Fii sigura ca esti mult mai putin adaptata la sistem decat locuitorii zonei. Iti trebuie timp sa schimbi o “birocratie” cu o alta. Poti insa trai “decent”. Nu cum se traieste azi in Romania. Poti avea servicii “medicale” functionale (si nu e putin lucru mai ales daca ai copii si “batrani” in grija). Nu te vei putea insa “imbogatii” precum se inbogatesc unii in Romania. Normal daca nu asta de intereseaza primeste un punctaj redus. Vei cunoaste alte mentalitati, unele iti vor place altele nu. Vei vedea ca intr-un fel esti pus sa “iei pozitie” in “viata cetatii” nu numai la “alegeri”. Transparenta este buna cu conditia sa stii ce vrei sa cauti :-).

    Sunt multe de spus si fiecare parere nu poate fi decat subiectiva :-). Eu iti urez “bafta” pt tot ceea ce vrei sa intreprinzi fie “afara” fie in tara.

  11. Sorina says:

    Buna Sonia Lorena,

    Daca tot vrei sa stii ce vor spune cei de la StirideBine, ai putea sa imi oferi o adresa de email sa vorbim .

    Multumesc,

    Sorina

  12. Pingback: Un plan care imi da incredere | Aici, Sonia Lorena

Leave a Reply

